Veckan...

             DATUM: 2009-03-13 KLOCKSLAG: 17:12:41

Har inte skrivit på ett bra tag men jag har inte haft lust och inte varit inne på datan på ett tag. Har inte gjort så mycket under den tiden heller. Denna vecka har jag vart mycket med Erica. Vi har vart hos henne och skrivit på jorden runt resan vi ska skriva om i skolan. Denna vecka har vi en hemuppgift så vi skrev tillsammans. Vi har tagit massa kort på rasterna i skolan så jag har många fina kort på Erica och några på Amilia.
Idag har vi haft filmmys i klassen så vi titta på The Truman show, en kille som heter Truman (Jim Carrey) blir filmad ända sedan han föds och han vet inteom det. Han bor i en "värld" som igentligen är en stor studio som är så stor som en liten stad. Skådespelare och statister är med och låtsas och blir filmad dygnet runt hela tiden och dom sänder live utan att klippa bort nått. Man får se ifrån när han är vuxen och då börjar han anna att något inte är som det ska. Han skulle gå in i en hiss men bakom den dörren in till hissen var det ingen hiss utan det var ett fika rum för dom som arbetar med programet. Han blir bortförd av vakterna för dom vill inte att han ska se. En strålkastare åker ner från"himlen"  och han fattar inte varför. På radionsäger dom att det är från en flygolycka. Dom varnar om flygolyckor och båtolyckor väldigt mycket så att han inte ska våga ta sej därifån. Hans pappa dog nämligen i en båtolycka för 22 år sedan.

Det är lite svårt att förklara vad den handlar om men tar reda på vad det är som händer osv. Den var jättebra.

Annars kommer det nog bli en halvdan helg. Mamma kommer inte hem förrens efter 5 och imorrn ska hon jobba :( Men jag kanske åker till någon polare imorrn. För övrigt vet jag inte vad jag ska göra. Ska kanske äta något gott och titta på teve. Sen får jag se vad som händer. Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0